Protokół Nr 254/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
6 lutego 2024

Protokół Nr 254/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 18 stycznia 2024 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.254.2024

Protokół Nr 254/2024
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 18 stycznia 2024 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Jerzy Kordos
  3. Wiesław Marzec
  4. Tomasz Mierzwa

oraz

  • s. Halina Agata Szostek – Dyrektor Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego de Saxia „Dom Ojca Gwidona Nr 1 i Nr 2”
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku - Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Jolanta Kamińska - Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Anita Bartos – Główny Księgowy w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Dorota Gruca – Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Słupi
  • Jolanta Mrugała – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju
  • Ewelina Kowalik – Sanecka – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr
  • Ilona Marzec – Inspektor w Referacie Inwestycji i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zatwierdzenie uaktualnionego preliminarza kosztów funkcjonowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej na 2024 rok (Dyr. PCPR
    w Busku – Zdroju, Kier. WTZ w Piasku Wielkim, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. WTZ w Piasku Wielkim, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego TPD w Busku – Zdroju, Kier. WTZ przy TPD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju informującym o możliwości przekazania 7 zestawów komputerowych (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. OR, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Przyjęcie Sprawozdania rzeczowo – finansowego samorządu powiatowego o zadaniach zrealizowanych ze środków PFRON w 2023 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie o nieodpłatne przekazanie zestawu komputerowego, który znajduje się na wyposażeniu Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. OR, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Kier. WTZ przy DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  12. Ponowne rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian do umowy zawartej w dniu 19 kwietnia 2007 roku pomiędzy Powiatem Buskim a Domem Pomocy Społecznej w sprawie prowadzenia
    i finansowania ze środków PFRON i Powiatu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Gnojnie (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Kier. WTZ przy DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  13. Zapoznanie się z projektem Zarządzenia Starosty Buskiego w sprawie ustalenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w Domach Pomocy Społecznej na terenie powiatu buskiego w roku 2024 (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Dyr. DPS w Zborowie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  14. Zapoznanie się z projektem Zarządzenia Starosty Buskiego w sprawie ustalenia średnich miesięcznych wydatków przeznaczonych na utrzymanie dziecka w Placówkach Opiekuńczo – Wychowawczych na terenie powiatu buskiego w 2024 roku (Dyr. PCPR
    w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  15. Zapoznanie się z planem pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na I półrocze 2024 roku wraz z planem kontroli na I półrocze 2024 roku (Dyr. PCPR
    w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  16. Rozpatrzenie pisma firmy Gepard w sprawie wydania opinii w celu uzyskania decyzji
    o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia
    10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji
    w zakresie dróg publicznych na zadanie pn.: „Rozbiórka istniejącego mostu i budowa mostu w ciągu drogi powiatowej Nr 0122T Słupia – Komorów w m. Karsy Dolne, gmina Pacanów, wraz z przebudową drogi powiatowej Nr 0122T, polegającą na budowie dojazdów”
    (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  17. Rozpatrzenie pisma firmy AKA Przedsiębiorstwo Wielobranżowe w sprawie wydania opinii dotyczącej realizacji inwestycji pn.: „Wymiana odcinka gazociągu DN250 Sandomierz – Grzybów w m. Niziny” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  18. Rozpatrzenie pisma Sołectwa Skorzów w sprawie budowy chodnika dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Nr 1032T Borzykowa – Skorzów od km 6+120 do km 6+750 o długości około 630 m, na odcinku od drogi krajowej Nr 73 do zakrętu (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
    o dofinansowanie z budżetu Powiatu Buskiego inwestycji pn.: „Zakup tomografu komputerowego do Pracowni Tomografii Komputerowej Zespołu Opieki Zdrowotnej
    w Busku – Zdroju”
    (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  20. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju skierowanym do Ministra Zdrowia w sprawie zwiększenia wartości ryczałtu dla Szpitala (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  21. Zapoznanie się ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno - Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 3” (Nacz. Wydz. EK).
  22. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących
    w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium motywacyjnego (Nacz. Wydz. EK).
  23. Zapoznanie się z analizą wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku 2023 i projektem sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli
    w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Powiat (Nacz. Wydz. EK).
  24. Rozpatrzenie wniosku Redakcji „Echa Dnia” o wsparcie finansowe w związku
    z organizacją „72 Plebiscytu Sportowego – Świętokrzyskie Gwiazdy Sportu 2023” (Kier. Ref. IP, Skarbnik Powiatu).
  25. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju o dokonanie zmian między działami
    w planie wydatków na 2024 r. (Skarbnik Powiatu).
  26. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju o dokonanie zmian między paragrafami w planie wydatków na 2024 r. (Skarbnik Powiatu).
  27. Zapoznanie się z opinią Komisji Finansowo – Budżetowej dotyczącą projektu uchwały
    w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Buskiego na rok 2024 oraz projektu uchwały
    w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2024 – 2030.
  28. Przyjęcie autopoprawki do inicjatywy uchwałodawczej w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Buskiego na rok 2024 (Skarbnik Powiatu).
  29. Przyjęcie autopoprawki do inicjatywy uchwałodawczej w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2024 - 2030 (Skarbnik Powiatu).
  30. Sprawy różne.
  31. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 254 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 253/2024 z dnia 11 stycznia 2024 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej Ewelina Kowalik – Sanecka zapoznała Zarząd Powiatu z korektą preliminarza kosztów funkcjonowania Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej na 2024 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3do niniejszego protokołu. Zmiany w preliminarzu na 2024 rok dotyczą zwiększenia kosztów na trening ekonomiczny dla uczestników WTZ o 19 404 zł, a tym samym zmniejszenia wydatków o wyżej wymienioną kwotę z pozycji materiały do terapii.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do w/w preliminarza.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy preliminarz został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 6

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej Ewelina Kowalik – Sanecka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku. Sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do w/w sprawozdania.

 

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

 

 

Ad. 7

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju Jolanta Mrugała przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku. Sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do w/w sprawozdania.

 

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 8

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia 11.01.2024 r. Znak: OA.071.1.2024.MF informującym,
że istnieje możliwość przekazania nieodpłatnie 7 zestawów komputerowych wskazanej przez Zarząd instytucji/organizacji – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że powyższa informacja, w pierwszej kolejności zostanie przekazana przez Wydział OR do jednostek organizacyjnych powiatu, a w przypadku braku zainteresowania przejęciem w/w sprzętu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznali Członków Zarządu Powiatu ze Sprawozdaniem rzeczowo - finansowym samorządu powiatowego o zadaniach zrealizowanych ze środków PFRON w 2023 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 10

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 10.01.2024 r. Znak: DPS.I.011.1.2024 o nieodpłatne przekazanie zestawu komputerowego, który znajduje się na wyposażeniu Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

 

Ad. 11

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej
w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2023 roku. Sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do w/w sprawozdania.

 

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 12

W związku z brakiem odpowiedzi na pismo skierowane do Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych w Warszawie, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka ponownie zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 20.12.2023 r. Znak: DPS.XI.48.40.2023 w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian do umowy zawartej w dniu 19 kwietnia 2007 roku pomiędzy Powiatem Buskim, a Domem Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie prowadzenia i finansowania ze środków PFRON
i Powiatu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Gnojnie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Zmiany dotyczą:

-       zmiany nazwy pracowni przyrodniczo – środowiskowej na pracownię rękodzielniczą. Zmiana ta wynika z dostosowania nazwy pracowni do realnych działań podejmowanych w pracowni w pracach z uczestnikami Warsztatów.

-       zatrudnienia w wymiarze 1/6 etatu pracownika kadr. W zakresie zadań wykonywanych przez w/w pracownika będzie: prowadzenie dokumentacji pracowników WTZ, przygotowanie kart ewidencji czasu pracy, tworzenie kalendarza urlopów, przyjmowanie wniosków urlopowych, nadzór nad aktualnymi badaniami lekarskimi pracowników itp.

-       zatrudnienie w wymiarze 1/6 etatu pracownika gospodarczego. Głównym celem pracy pracownika gospodarczego będzie utrzymanie porządku i czystości w wyznaczonych miejscach wokół budynku Warsztatów np.: koszenie trawników, sprzątanie obejścia (magazyny i inne pomieszczenia gospodarcze), grabienie liści, a zimą odśnieżanie ciągów pieszych przed budynkiem, usuwanie oblodzenia. W budynku – pracownik gospodarczy zajmie się konserwacją i utrzymaniem dobrego stanu technicznego urządzeń i napraw bieżących.

Po wprowadzeniu zmian do umowy obsada Warsztatu składać się będzie z 13 pracowników na 9 i 7/24 etatu.

Powyższe zmiany uregulują sytuację finansowania obsługi administracyjnej WTZ.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 13

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka, Główny Księgowy
w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Anita Bartos, Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Słupi Dorota Gruca, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznali Członków Zarządu Powiatu z projektem Zarządzenia Starosty Buskiego w sprawie ustalenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca
w Domach Pomocy Społecznej na terenie powiatu buskiego w roku 2024. Koszty zostały podane zgodnie z wnioskami Dyrektorów Domów Pomocy Społecznej, wyliczone na podstawie ustawy o pomocy społecznej, art. 6 pkt 15 oraz art. 60 ust. 2 pkt 2, ust. 3-4.

Dom Pomocy Społecznej w Zborowie – koszt obniżony zgodnie z art. 60 ust. 3 do kwoty
6 930 zł z zapewnieniem realizacji zadań na poziomie obowiązującego standardu (koszt wyliczony zgodnie z ustawą art. 6 pkt 15 wynosi 6 930,25 zł).

Dom Pomocy Społecznej w Gnojnie – koszt obniżony zgodnie z art. 60 ust. 3 do kwoty
7 050 zł z zapewnieniem realizacji zadań na poziomie obowiązującego standardu (koszt wyliczony zgodnie z ustawą art. 6 pkt 15 wynosi 7 206,93 zł).

Dom Pomocy Społecznej w Słupi – koszt wyliczony zgodnie z ustawą art. 6 pkt 15 wynosi
6 100 zł.

Pismo Dyrektora PCPR w Busku – Zdroju z dnia 15.01.2024 r. Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.8.2024 w przedmiotowej sprawie wraz z wnioskami Dyrektorów jednostek stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 14

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Dyrektor Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego de Saxia „Dom Ojca Gwidona Nr 1 i Nr 2” s. Halina Agata Szostek, Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznali Członków Zarządu Powiatu z projektem Zarządzenia Starosty Buskiego w sprawie ustalenia średnich miesięcznych wydatków przeznaczonych na utrzymanie dziecka w Placówkach Opiekuńczo – Wychowawczych na terenie powiatu buskiego w 2024 roku. Koszty zostały podane zgodnie
z wnioskami Dyrektorów Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych, wyliczone na podstawie art. 196 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1426), które przedstawiają się następująco:

Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego
de Saxia „Dom Ojca Gwidona Nr 1”
– 6 300 zł.

Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego
de Saxia „Dom Ojca Gwidona Nr 2”
– 6 300 zł.

Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza w Winiarach – 11 372,63 zł.

Pismo Naczelnika Wydziału SOZ z dnia 15.01.2024 r. Znak: SOZ.8120.2.2.2024
w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Naczelnik Wydziału SOZ został zobowiązany do rozeznania jak przedstawiają się średnie miesięczne wydatki przeznaczone na utrzymanie dziecka w 2024 roku w placówkach
o podobnej strukturze na terenie województwa świętokrzyskiego.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 15

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik omówiła Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na I półrocze 2024 roku wraz z planem kontroli na I półrocze 2024 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Powyższy Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na I półrocze 2024 roku wraz z planem kontroli na I półrocze 2024 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 16

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem firmy Gepard w sprawie wydania opinii w celu uzyskania decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z art. 11b ust. 1 ustawy z dnia
10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji
w zakresie dróg publicznych na zadanie pn.: „Rozbiórka istniejącego mostu i budowa mostu
w ciągu drogi powiatowej Nr 0122T Słupia – Komorów w m. Karsy Dolne, gmina Pacanów, wraz z przebudową drogi powiatowej Nr 0122T, polegającą na budowie dojazdów”
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbiórka istniejącego mostu i budowa mostu w ciągu drogi powiatowej Nr 0122T Słupia – Komorów w m. Karsy Dolne, gmina Pacanów, wraz z przebudową drogi powiatowej
Nr 0122T, polegającą na budowie dojazdów”. 

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 17

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem firmy „AKA” Przedsiębiorstwo Wielobranżowe w Zabrzu, występującej w imieniu Operatora Gazociągów Przemysłowych Gaz System S.A. w sprawie wydania opinii dla zadania pn.: „Wymiana odcinka gazociągu DN250 Sandomierz – Grzybów
w m. Niziny”
, zgodnie z art. 6 ust. 3 pkt 11 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach
w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował realizację zadania
pn.: „Wymiana odcinka gazociągu DN250 Sandomierz – Grzybów w m. Niziny”.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Sołectwa Skorzów w sprawie budowy chodnika dla pieszych
w ciągu drogi powiatowej Nr 1032T (poprzednio 0058T) Borzykowa – Skorzów od km 6+120 do km 6+750 o długości około 630 m, na odcinku od drogi krajowej Nr 73 do zakrętu
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił, iż z uwagi na to, że przedmiotowy wniosek wpłynął po przyjęciu projektu budżetu na 2024 rok, będzie on rozpatrywany w latach kolejnych, jeśli uruchomione zostaną programy w ramach których można będzie pozyskiwać środki na modernizację infrastruktury drogowej. Na chwilę obecną nie została wykonana dokumentacja przebudowy w/w drogi powiatowej. Dyrektor PZD w Busku – Zdroju został zobowiązany do przeanalizowania zaproponowanego odcinka drogi pod kątem własności pasa drogowego.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 19

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak oraz Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska zwrócili się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 09.01.2024 r. Znak: ZOZ/DO/OM/03/2024
o dofinansowanie z budżetu Powiatu Buskiego inwestycji pn.: „Zakup tomografu komputerowego do Pracowni Tomografii Komputerowej Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Busku – Zdroju”
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

W wyniku zakończenia z dniem 31 marca 2024 r. współpracy z Affidea Sp. z o.o. w zakresie udzielania świadczeń diagnostycznych tomografii komputerowej oraz braku ofert do ogłoszonego postępowania na dzierżawę powierzchni i wykonywanie badań TK, w celu zabezpieczenia dostępności badań, Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju zobowiązany jest dokonać zakupu tomografu komputerowego, przystosować i uruchomić w swoich strukturach pracownię Tomografii Komputerowej. Affidea Sp. z o.o. przedstawiła ofertę odsprzedaży sprzętu będącego na wyposażeniu dotychczasowej pracowni tj. 64-rzędowego tomografu komputerowego OPTIMA 660 producenta GE, rok produkcji 2012, data instalacji lampy RTG 05.06.2023 r. na kwotę 344 520 zł brutto. ZOZ w Busku – Zdroju zlecił dokonanie ekspertyzy i wyceny sprzętu firmie zewnętrznej, która oceniła, że aparat jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Wykup w/w tomografu wiąże się z mniejszymi kosztami uruchomienia pracowni niż w przypadku zakupu, instalacji i uruchomienia nowego sprzętu. W celu zapewnienia płynności wykonywania świadczeń zdrowotnych z zakresu tomografii komputerowej, które są obecnie podstawowymi badaniami diagnostycznymi pacjentów, niezbędne jest uruchomienie Pracowni Tomografii Komputerowej w strukturach ZOZ, a co za tym idzie, wyposażenie jej w tomograf komputerowy. Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Busku – Zdroju wnioskuje o kwotę dofinansowania wynoszącą 337 629,60 zł. Udział finansowy ZOZ w Busku – Zdroju w pozostałej części wyniesie 6 890,40 zł.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 20

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia 15.01.2024 r. Znak: ZOZ/LL/10/BD/2024 skierowanym do Ministra Zdrowia w sprawie zwiększenia wartości ryczałtu dla Szpitala na rok 2024
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 21

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno - Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 3” w ramach programu Erasmus+ - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 22

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju w sprawie zatwierdzenia kwoty stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

 

Naczelnik Wydziału EK przekazała, że zaproponowana kwota stypendium w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju wynosi 200 zł dla ucznia.
Stypendium przyznano 22 uczniom za wynik w nauce. Stypendium za osiągnięcia sportowe zostało przyznane 2 uczniom.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził w/w kwotę stypendium za wyniki w nauce
i osiągnięcia sportowe w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 23

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła analizę poniesionych w 2023 r. wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Buski w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa
w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

 

Następnie, Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższe sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 24

Inspektor w Referacie IP Ilona Marzec zapoznała Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Redakcji „Echa Dnia” o wsparcie finansowe w kwocie 2 500 zł brutto w związku z organizacją „72 Plebiscytu Sportowego – Świętokrzyskie Gwiazdy Sportu 2023”, którego finał odbędzie się dnia 1 lutego 2024 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu. Powyższa kwota zostanie przeznaczona na nagrody dla laureatów oraz organizację gali finałowej. Ponadto Redakcja „Echa Dnia” zwraca się o objęcie przez Starostę Buskiego patronatem honorowym w/w Plebiscytu.

 

Starosta Buski Jerzy Kolarz poinformował, że pismem z dnia 12.01.2024 r. wyraził zgodę na objęcie honorowym patronatem „72 Plebiscytu Sportowego – Świętokrzyskie Gwiazdy Sportu 2023”.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu negatywnie odniósł się do kwestii udzielenia wsparcia finansowego, ze względu na to, że środki na powyższy cel zostały wyczerpane w związku
zprzyznaniem przez Zarząd Powiatuw miesiącu grudniu 2023 roku Nagród Starosty Buskiego w dziedzinie Kultury Fizycznej o wartości łącznej blisko 52 000 zł 95 zawodnikom i trenerom za szczególne sukcesy sportowe zdobywane na arenie krajowej, europejskiej i światowej. Jednocześnie Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przekazanie nagród rzeczowych z Referatu Inwestycji i Promocji.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 25

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju
z dnia 09.01.2024 r. Znak: SOSW.3011.4.2024 o dokonanie zmian między działami
w planie wydatków na 2024 r. - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 26

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju
z dnia 09.01.2024 r. Znak: SOSW.3011.5.2024 o dokonanie zmian między paragrafami
w planie wydatków na 2024 r. - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 27

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z pisemną opinią Komisji Finansowo – Budżetowej z dnia 16.01.2024 r. dotyczącą projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Buskiego na rok 2024 oraz projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2024 – 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ad. 28

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z autopoprawką do inicjatywy uchwałodawczej w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Buskiego na rok 2024
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższa autopoprawka została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą autopoprawkę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 29

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z autopoprawką do inicjatywy uchwałodawczej w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2024 - 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższa autopoprawka została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą autopoprawkę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 30

W sprawach różnych:

 

1.     Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z informacją
nt. obsługi zadłużenia w Powiecie Buskim w latach 2024 – 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

2.     Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu
z wnioskiem Kuratorium Oświaty w Kielcach z dnia 15.01.2024 r. Znak: KO.I.5534.4.2024.IS o bezpłatne użyczenie hali sportowej w Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym w Busku – Zdroju w związku z organizacją przedsięwzięcia pn.: „Giełda szkół” dla uczniów szkół podstawowych Powiatu Buskiego w dniu 15 marca 2024 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zaproponować Kuratorium Oświaty w Kielcach współpracę przy organizacji planowanych przez Powiat Buski przedsięwzięć tj. Dni Otwartych Szkół Ponadpodstawowych Powiatu Buskiego
w dniach 22-27.03.2024 r. oraz Świętokrzyskich Targów Edukacji w dniu
26.03.2024 r.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

 

Ad. 31

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1010 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Barbara Lech

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2024-02-06
Data publikacji:2024-02-06
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Lech
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:180